måndag 13 december 2010

Klartecken från studievägledaren.

Idag kontaktade jag studievägledaren för mitt program på KTH, för att berätta att jag ska börja läsa till läkare men att jag ändå vill läsa de kurser som återstår till en kandidatexamen i medicinsk teknik. Det verkade inte som att hon hade stött på frågan tidigare om hur man då bär sig åt, men efter ett samtal med "högre makter" fick jag klartecken att fortsätta utbildningen i min egen takt. Dock är det helt och hållet mitt eget ansvar att se till att jag blir registrerad på de kurser som jag vill läsa och när, men det känns inte som något större problem. Jag ska nog först se till att läsa de kurser som har tentamen som enda examinationsmoment, eftersom jag då inte behöver vara någonting alls i skolan förutom vid tentatillfället. Sen får vi väl se hur jag löser det med obligatoriska moment såsom laborationer och seminarium som ingår i vissa kurser. Vill man så går det, annars hade jag nog inte tagit mig in på läkarprogrammet... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar