måndag 7 februari 2011

DFM 1.

I slutet av förra veckan påbörjades kursen Den Friska Människan 1, eller DFM 1 som den förkortas, och omfattar 24 hp. Den kommer vi nu att läsa resten av terminen. Därefter väntar även DFM 2 och 3. Under ett par veckor håller vi på med systematisk anatomi med en liten översikt av den tillhörande fysiologin. Hittills har vi gått igenom hjärtats cirkulationssystem, det respiratoriska systemet och njuren. Det känns väldigt bra att nu vara igång "på riktigt". Vad jag har hört är denna första termin på läkarprogrammet den "värsta". Vi får väl se hur tufft jag kommer tycka att det är, eftersom jag hela tiden kan referera till studierna på KTH. Oavsett hur jobbigt det kommer vara så kommer nog denna termin gå väldigt fort. Jag har snart redan gått fyra veckor och det bästa är att valet av läkarprogrammet verkligen känns helt rätt. Det är som om en sinnesfrid intagit mitt undermedvetna, något jag aldrig kände när jag läste till civilingenjör. En härlig med lite ovan känsla... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar