måndag 3 januari 2011

Nedräkning!

Om två veckor har jag gjort min första dag på läkarutbildningen och befinner mig på introduktionsinternatet med alla klasskamrater på Barnens Ö. Det ska verkligen bli superspännande och jag längtar, både till att träffa de personer som jag ska studera tillsammans med i elva terminer och till att få sätta igång med de intressanta studierna. Redan nästa onsdag, den tolfte januari, ska jag infinna mig vid Karolinska Institutet i Solna för att registrera mig på läkarprogrammet. Därefter har jag ytterligare fyra dagar på mig att ladda upp inför skolstarten den sjuttonde. Har dessutom reviderat planen jag hade om att läsa KTH-kursen i sannolikhetsteori och statistikteori under jullovet. Jag känner att jag behöver dessa fyra veckor till att bara vila och göra saker som inte  har med skolan att göra. Allt för att jag ska vara så peppad som möjligt när det hela väl kör igång. Det tror jag är en klok idé :)

2 kommentarer:

  1. Det ska bli så spännande att få följa med dig på vägen till färdig läkare! :) & jag är så glad för din skull att du äntligen ska få börja din resa mot drömmen! Stor Kram! /Lina

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du! Jag är också glad att jag äntligen får göra det jag verkligen vill. Det gläder mig även att du hittat en utbildning som du trivs så bra med :)

    KRAM!

    SvaraRadera