lördag 22 januari 2011

Första skolveckan.

Då har första veckan på läkarprogrammet klarats av. Först introduktionskollo måndag till onsdag och därefter två dagar på Karolinska Institutet med olika introduktionsföreläsningar och annat smått och gott. Hittills känns det superbra, och jag är säker på att jag kommer att stortrivas på denna utbildning :) Med bara en massa medicinska kurser, praktiska moment och en ständig frånvaro av matematik kan det bara inte bli tråkigt! Dessutom är det väldigt inspirerande att studera på Sveriges största medicinska universitet, där alla utbildningsprogram har medicinsk anknytning och där framgångsrik forskning bedrivs. Just nu känner jag att jag verkligen har alla möjligheter för att lyckas nå dit jag vill, det vill säga att genomföra utbildningen och sedan hitta en specialitet som jag brinner lite extra för. Inte att förglömma är även att jag nu på bara en vecka hunnit träffa många nya härliga människor, och att detta garanterat kommer att vara ett ständigt inslag under hela utbildningen och yrkeslivet. Jag är oerhört tacksam att jag får uppleva allt det här! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar