torsdag 5 januari 2012

Tentaplugg.

Detta "jullov" har varit allt annat än lov för min del. Hittills har jag varit helt ledig från plugget i max två dagar. Anledningen är att jag har en stor tenta nästa fredag (den 13:e, känns inte som någon bra förutsättning) på allt som vi har läst under termin 2. Vilket är betydligt mer än vad jag minns. Jag förstår inte hur tusan jag ska få in allt i mitt lilla huvud, som redan nu känns fyllt till brädden. Men jag får helt enkelt göra mitt bästa, och se hur långt det räcker.

Det är väldigt tråkigt att behöva vara så asocial större delen av tiden nu när jag äntligen kan vara hemma hos familjen ett par veckor. Dessutom är jag i stort behov av vila, det vill säga att inte behöva känna någon press att plugga hela tiden. Därför hade det varit bra om även juluppehållet kunde innebära total ledighet, för det känns lite ynkligt med sommaren som enda ledighet eftersom i alla fall jag då måste jobba. Dock ser det ut som att påskuppehållet, som givetvis också är "egen instuderingstid" snarare än lov, kommer att vara pluggfritt då vi har en tenta precis innan och därmed inget att behöva läsa ikapp under påsken. Så vad ska jag hitta på då? Det känns oerhört lockande att åka iväg på en solsemester och ladda batterierna inför slutspurten på terminen...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar