tisdag 31 januari 2012

Hej då T2!

Igår fick vi tillbaka DFM2-tentan som vi skrev för ett par veckor sedan och som omfattade hela termins två innehåll. Och jag klarade mig, trots att jag tvivlade så mycket på mig själv. Kanske får sluta med det nu... :) Och såhär i efterhand var det värt varenda minuts plugg på "jullovet", eftersom det är en tenta som jag verkligen inte skulle vilja göra om. Jag vet ännu inte någon statistik över hur många som fick godkänt respektive underkänt, men jag lider med dem som inte klarade sig och nu måste göra om tentan. Egentligen var det inte själva tentan i sig som var jobbig, även om den var ganska klurig, utan snarare allt tentaplugg som man måste ägna sig åt för att få in 30 hp i huvudet.

Nu håller vi som bäst på med anatomiavsnittet på DFM3, där vi går igenom i princip hela kroppen bortsett från rörelseapparaten som vi hade förra terminen. Detta betyder att det är mycket dissektion och att sitta med anatomiatlas för att nöta in allt. Nästa vecka är det dags för en praktisk examination samt en tenta, som denna gång bara omfattar 6 hp men inom vilka det ryms ca 1200 anatomiska termer och deras respektive funktion. Men det är bara att härda ut fram till påsk, för då kommer vi för en gångs skull ha ett lov då vi skriver den andra och sista DFM3-tentan precis innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar