måndag 14 mars 2011

Lite matte, för omväxlings skull.

Idag gjorde jag ett återbesök på KTH för att skriva om mattetentan i flervariabelanalys, som jag misslyckades med innan jul. Jag har lagt en vecka på att plugga inför denna tenta, främst kvällar och några halvdagar. Så här i efterhand tycker jag att det kändes ganska bra och att tentan inte alls var lika knepig denna gång jämfört med sist. Dock får jag inte räkna med mina bonuspoäng på denna tentamen, eftersom detta inte var den ordinarie omtentamen (som infaller först i juni). I bästa fall har jag lyckats skrapa ihop till ett godkänt, eller åtminstone betyget Fx som betyder "underkänt men med chans att komplettera till godkänt". Vill varken ta ut det ena eller det andra i förskott, utan väntar otåligt på resultatet som visar sig inom tre veckor...kanske har jag kommit ännu några poäng närmare en kandidatexamen i medicinsk teknik vid sidan om läkarstudierna, eller kanske inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar