lördag 14 maj 2011

Mentorträff.

I onsdags fick jag och resten av mina tre gruppmedlemmar träffa vår mentor som vi ska ha under hela utbildningen, av vad jag har förstått. Hon är narkosläkare på Huddinge sjukhus, och jag måste säga att jag fick ett väldigt positivt intryck av henne. Det kändes så skönt att få vara på ett sjukhus under några timmar, som en välbehövlig påminnelse om att det faktiskt är läkare jag ska bli, och inte biokemist som man lätt kan luras att tro i dessa tentapluggsdagar med biokemi upp över öronen. Under mentorträffen såg vi tillsammans på tre stycken filmer där en läkare samtalade med en patient, som vi sedan diskuterade. Ganska givande tycker jag att det var! Nästa gång vi träffar vår mentor är i termin 2, och då ska vi förhoppningsvis få en rundvisning på operation. Behöver jag säga att jag längtar till dess?! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar