lördag 27 april 2013

Paus från internmedicin.

Nu har vi läst de 22,5 poängen i internmedicin som vi ska läsa denna termin. Resterande 25,5 poäng är förlagda till höstterminen. I måndags skrev vi tenta nummer två i denna kurs. Den generella uppfattningen var att tentan krävde en relativt hög kunskapsnivå, i vilket jag instämmer. Dock verkade det som att de flesta ändå klarade sig inklusive jag själv. Skönt eftersom jag då slipper omtenta i augusti. 

Nästa vecka har vi en heldag med VetU på måndag, sedan är vi lediga både tisdag och onsdag (hurra!) för att på torsdagen ha en primärvårdsdag om att skriva sjukintyg och på fredagen har vi PU-dag och träff med våra respektive mentorer. För min del känns det mycket välbehövligt med en lite lugnare vecka efter en intensiv månad. Det kan även behövas som uppladdning inför den studentvalda kursen i perinatologi som börjar veckan därpå och som ser ut att bli en allt annan än lugn avslutande femveckorsperiod på denna termin. Det känns ganska ofattbart att det snart är sommar, men samtidigt mycket välkommet. Jag tror att den tuffa hösten, det intensiva plugget till preklintentan över juluppehållet samt hela denna omvälvande termin börjar ta ut sin rätt när det gäller mängden energi som finns kvar inom mig... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar