måndag 28 januari 2013

Första veckan på T5.

Så har en vecka gått på termin 5. Det har varit föreläsningar blandade med praktisk information, studiebesök och diabetesseminarium. En ganska lugn start vilket behövdes efter flera veckors hektiskt preklinplugg. Denna vecka har vi introduktion till ytterligare delmoment i medicinkursen; infektion, geriatrik och klinisk farmakologi. Dessutom blir det mer föreläsningar och ett seminarium om högt blodtryck. I bästa fall får vi även resultatet på den Integrerade deltentamen innan veckan är slut. Frågan är om det kanske ändå vore skönast att få det efter helgen så att inte helgen blir förstörd om resultatet inte är på rätt sida om gränsen för godkänt...

Om två veckor börjar det första praktikblocket på tre veckor, där min första placering är på njuravdelningen. Det känns som ett bra ställe att starta praktiken på till skillnad från på akuten där några stycken i klassen ska göra sina två första praktikveckor. Jag ska vara på akuten nästa termin, vilket känns skönt då jag förhoppningsvis har hunnit bli lite varm i kläderna tills dess. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar