söndag 3 juni 2012

Äntligen sommarlov!

Så har sommarlovet äntligen kommit, efter ett intensivt och stundtals väldigt jobbigt skolår. Vi skrev terminens sista tenta i fredags, DSM1-tentan som behandlade patologin. Inte mindre än ca 400 olika sjukdomar och tillstånd skulle vi kunna, plus några hundra sidor om allmän patologi. Väldigt intressant men ack så tufft att läsa in. Får hoppas att jag fick in tillräckligt mycket i huvudet för att klara tentan. Dröjer väl ett par veckor innan resultatet kommer. I väntan på det ska jag ägna min tid åt att jobba. Jag börjar imorgon redan, vilket ska bli mycket spännande samtidigt som jag inte kan låta bli att vara nervös. Men det är jag i ett nötskal; alltid nervös för någonting. Är det inte inför en tenta så är det inför något annat...Håll tummarna för att det går bra för mig på jobbet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar