tisdag 27 mars 2012

En milstolpe i utbildningen.

Igår skrev jag den sista tentan som berör Den Friska Människan. Den handlade om nervsystemet och omfattade 10,5 hp. Jag vet inte riktigt hur det gick, men det kändes hyfsat och det beror nog mycket på hur snällt tentan rättas skulle jag tro... Hur som helst är det väldigt skönt att ha tentan gjord! Den 12 april får jag veta resultatet men till dess får jag leva i ovisshet.

Det har varit fullt upp på sistone, och tröttheten har ökat för varje vecka. Inte så konstigt med tanke på att vi inte har fått någon riktig ledighet sedan i somras. Men nu är det bara tre dagar kvar tills vi får påsklov! Och denna påsk ska jag inte plugga någonting alls. Vi hade nämligen upprop på Den Sjuka Människan 1 (DSM1) idag, och eftersom vi bara kommer hinna med tre dagars föreläsningar så blir det inte mycket att plugga. Gissa om det ska bli skönt med lite ledigt?! :) Så är det nya friska tag igen de sista åtta veckorna på terminen efter påsk.

Det känns nästan som att påbörja en ny termin, och mycket beror det nog på att vi efter två veckor ska ut på sjukhus där vi fortsätter läsa kursen. Jag hamnade på Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge, vilket var mitt förstahandsval då jag bor tvärs över vägen från sjukhuset. Att få undervisning ute på sjukhus tror jag kommer att vara väldigt stimulerande ur inlärningssynpunkt, i alla fall för min del då jag verkligen älskar sjukhusmiljö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar